Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettsökes-finnes
Läst 1192 ggr
cajsawakawaka
12/17/15, 11:19 PM

Naturprästinnor i Skåne?

Hej!

Jag är inne på en andlig resa där jag utforskar mig själv, naturens energier, Gudinnans närvaro, månmystik, osv. Jag går en kurs i andlig healing och tycker att det är helt fantastiskt vad man kan göra med energier och ett öppet sinne. Jag har varit vilsen i flera år, men det här har väckt en sorts längtan som jag alltid har haft inom mig och som fått mig att sluta känna efter och bara följa flödet.  Jag vill lära mig mer, och har kommit fram till att jag vill utbilda mig till naturprästinna. Med denna insikt kom en önskan om att nätverka, och helst träffa, andra naturprästinnor/präster (eller andra nyfikna) verksamma i Skåne, för att t.ex. hålla ceremonier eller meditationer, diskutera och dela erfarenheter, idéer eller tankar för att connecta med mina medsystrar samt lättare förstå det här som jag känner en sådan dragning till. Så, finns ni? Är ni intresserade av samarbete, eller möjlig vänskap? Skriv gärna! Kärlek,

Cajsa

Annons:
Sommarek
12/18/15, 9:00 AM
#1

Hej Cajsa,

(Jag tog bort ett av dina inlägg då det råkat komma två stycken likadana.)

Vi är en grupp saligt blandade hedningar som håller till på en FB-grupp som heter Skånehäxorna, så om du har ett konto är du välkommen dit. Vi brukar också träffas cirka en gång i månaden (dock inte här i januari) på en pub i Malmö.  :)

Jag är själv wiccansk prästinna och även Loke-prästinna. Vet inte om det är det du menar med "naturprästinna", men jag finns i alla fall.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

cajsawakawaka
12/18/15, 9:37 AM
#2

Hej Sommarek! Jag är redan medlem där, men tack för tipset! Jag är ny på det här, men har kontakter som utbildat sig som Priestesses of Avalon eller av Priestesses av Avalon, och det är lite den vägen jag vill gå. (:

Sommarek
12/18/15, 10:28 AM
#3

Då är det helt klart folket i Glastonbury som du ska ha tag i. Jag tror det finns flera olika utbildningar, men kan tyvärr inte rekommendera någon själv (har ofta varit sugen, men som wiccan känns det märkligt att enbart fokusera på gudinnan). Det finns dock en eller två i FB-gruppen som jag menar har varit där.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

cajsawakawaka
12/21/15, 6:49 PM
#4

Vi kanske kan fortsätta snacka på FB? Jag skrev nyligen ett inlägg i gruppen, så du kan hitta mig på så vis. Skulle vilka diskutera vidare! God Yule!

Upp till toppen
Annons: